اخبار مربوط به مواد مخدر و اعتیاد اخبار مربوط به مواد مخدر و اعتیاد .

اخبار مربوط به مواد مخدر و اعتیاد

فرماندار: ۱۵ کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در خرم‌آباد وجود دارد

فرماندار: ۱۵ کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در خرم‌آباد وجود دارد

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار خرم‌آباد گفت: ۱۵ کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان متجاهر در این شهرستان وجود دارد که چنانچه استانداردسازی نشوند اقدام قاطع برای پلمب آنها صورت می‌گیرد.

 


به گزارش ایرنا جعفر طولابی روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خرم آباد اظهار کرد: مقابله گسترده و فراگیری با پدیده شوم موادمخدر لازم است که برای این امر باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده و اقدامات فرهنگی به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم انجام شود.

 


وی گفت: اقدامات پیشگیرانه از مواد مخدر وظیفه تمامی دستگاه‌ها است که بیشترین برنامه‌ریزی را در زمینه پیشگیری داشته باشند و هر نهاد و دستگاه اجرایی باید مطابق با وظایف خود در این راستا عمل کند.

 


وی افزود: همچنین باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در پیشبرد اهداف خود استفاده کرد و اولویت بندی نسبت به مناطقی که در معرض تهدید هستند در دستور کار قرار گیرد چراکه اکنون مناطق آسیب‌پذیر شناسایی شده و نیروی انتظامی اقدامات خوبی جهت پاکسازی این مناطق، اجرا کرده است.

 


فرماندار خرم آباد ادامه داد: علاوه بر این اقدامات باید اجرای طرح های توانمندسازی مناطق را در دستور کار قرار داد که در این راستا منطقه اسدآبادی شهرستان خرم‌آباد به صورت نموه و پایلوت در نظر گرفته شده است تا بهسازی و احیای بافت های آلوده به مواد مخدر در این منطقه اجرایی شود.

مقالات مرتبط: ترک شیشه

طولابی با اشاره به شناسایی ۱۵ منطقه حاشیه نشین در خرم‌آباد گفت: آمار تحلیلی از افراد معتاد به مواد مخدر بر اساس جنسیت، شغل، تحصیلو محل سکونت احصا شده است که ظرف ۴۵ روز آینده به روزرسانی خواهد شد.

 


وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی باید فهرست کامل کمپ‌های غیرمجاز را ارائه دهد، برخی از کمپ ها می‌توانند برای دریافت پروانه فعالیت، مراجعه کنند هر چند که برخی از کمپ های مجاز هم نواقصی دارند و باید از استانداردهای لازم برخوردار شوند.

 


طولابی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون در کمپ های ماده ۱۶ و ۱۵ با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان در دستور کار قرار دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۲:۴۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)